Wybierz kontynent

Letni remont Traktu Królewskiego w Warszawie

Krakowskie Przedmieście w Warszawie, kultowa ulica polskiej stolicy, w środku wakacji zostało poddane bolesnej, ale koniecznej operacji wymiany starego bruku na nowy po 16 latach.

Krakowskie Przedmieście w Warszawie podczas wymiany bruku w 2024 roku. Fot. Zdzisław Bielecki PowiemPolsce.pl
W końcu czerwca, w nocy z piątku na sobotę (czyli z 21 na 22 czerwca), zamknięto odcinek Krakowskiego Przedmieścia od ulicy Senatorskiej do Królewskiej. Według komunikatu na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy podjęte prace dla pieszych  nie oznaczają większych utrudnień, ale kierowcy i autobusy komunikacji miejskiej pojadą objazdami. 
Po poprzednim remoncie, który miał miejsce 16 lat temu, stary zniszczony bruk - kamień importowany z Chin - trzeba wymienić na nowy z polskich kamieniołomów. Według panów pracujących przy budowie nowej nawierzchni główną przyczyną konieczności remontu jest zmurszały podkład, zbyt mała proporcja cementu w betonie w stosunku do piasku ...
 

Nowa technologia naprawy bruku

Magistrat podaje na swoich stronach, że jest to ostatni etap naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego, a jako pierwsza, w 2017 i 2018 roku, remontowana była ulica Miodowa. Według tych informacji to wtedy udało się opracować technologię, która wytrzymuje intensywny ruch autobusów.

Dalej czytamy, że już w 2019 roku Zarząd Dróg Miejskich powrócił z pracami na Krakowskie Przedmieście i "kawałek Nowego Światu, gdzie ta sama technologia użyta została podczas remontu nawierzchni jezdni na odcinku od ulicy Świętokrzyskiej do Królewskiej".

  
  
Krakowskie Przedmieście w Warszawie, remont 2024.
Fot. Zdzisław Bielecki. PowiemPolsce.pl

    

Wakacyjne prace mają na celu naprawienie ostatniego fragmentu Traktu – między Królewską i Miodową. Poprzedni remont tego odcinka odbył się w 2008 roku, czyli 16 lat temu.

Miasto zapowiada, że "po zakończeniu prac nawierzchnia będzie zabezpieczona przed uszkodzeniami".

 

Wakacje to dobry czas na remont  

Według miejskich urzędników to dobry czas na remont. Rok szkolny oficjalnie zakończył się 21 czerwca i dla wielu osób rozpoczął  się okres wyjazdów i odpoczynku. Także zakończenie zajęć na Uniwersytecie Warszawskim, było dla drogowców sygnałem, że to idealny czas na prace remontowe.

-"Ruch uliczny jest mniejszy, więc ewentualnie zamknięcia czy objazdy, nie wywołają dużych utrudnień. Dlatego też termin rozpoczęcia remontu na Krakowskim Przedmieściu nie jest przypadkowy. Najbardziej skomplikowane roboty zostaną przeprowadzone właśnie w wakacje" - czytamy na stronach urzedu miasta stołecznego Warszawa.

 

Zmiany w ruchu

Zmiany na Krakowskim Przedmieściu wprowadzone zostały w piątek, 21 czerwca, od godziny 23:50. Drogowcy ustawili zakazy wjazdu za skrzyżowaniem z ulicą Senatorską i z ulicą Królewską. Natomiast skrzyżowania pozostały przejezdne.

Ulice: Kozia, Trębacka, Ossolińskich, Karowa i Bednarska nie mają  połączenia z remontowanym odcinkiem Krakowskiego Przedmieścia. Dlatego na Koziej i Bednarskiej został wprowadzony ruch dwukierunkowy oraz zakaz parkowania. Dojazd do Koziej zaplanowany został od strony ulicy Trębackiej, a do Hotelu Bristol – ulicą Karową.

 

Piesi i pasażerowie
Jak informuje Ratusz prowadzone prace budowlane będą oznaczały zmiany także dla pieszych i pasażerów. Zapowiada, że "Ci pierwsi nie odczują dużych utrudnień. Co prawda w  weekendy jezdnia nie będzie zamieniała się w deptak, ale cały czas otwarte pozostaną chodniki po obu stronach ulicy. Piesi przejdą także na druga stronę jezdni po istniejących zebrach".
Kominikaty dla pasazerów są mniej optymistyczne. Osoby kożystające z transportu miejskiego na Krakowskim Przedmieściu musza pogodzic się z tym, że trasy zmieniły autobusy linii: 116, 128, 175, 178, 180, 222, 503, E-2 i nocnej N44

Według cytowanych powyżej zapowiedzi medialnych ulubiony stołeczny deptak wyłączony będzie z ruchu do końca wakacji 2024 roku.

BEB 

© PowiemPolsce.pl Redaktor

Miejsca Polaków na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj