W ramach programu wydarzenia, uczestnicy spotkali się z kierownictwem Budimexu, jak również wizytowali kluczowe inwestycje spółki w Warszawie i okolicach (odcinek drogi ekspresowej S7 Modlin – Czosnów; stacja kolejowa Warszawa Zachodnia; linia tramwajowa do Wilanowa). Podczas wizytacji budowy S7 zostali zapoznani z rozwiązaniami prawnymi (specustawa drogowa), aktualnym stanem i perspektywami realizacji inwestycji drogowych w Polsce do 2030 r. oraz aktualnie realizowanymi inwestycjami drogowymi w woj. mazowieckim. Ostatniego dnia uczestnicy wizyty zwiedzili Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku.
Budimex odpowiada na Słowacji za realizację bardzo medialnego i niezwykle istotnego z komunikacyjnego punktu widzenia skrzyżowania autostrad D1/D4 przy Bratysławie.
W wyniku wizyty powstały następujące relacje medialne:
Dziennik Hospodárske noviny, 23.11, s. 1 i 10: Polski gigant chce budować w zachodniej Słowacji (wydanie internetowe: Polacy, którzy budują D1/D4: Objazdy będą miały trzy pasy ruchu. Będą mandaty za przekroczenie prędkości, 21.11). Artykuł i wywiad red. Tomáša Garaja z prezesem słowackiego oddziału Budimexu Grzegorzem Domaradzkim, podsumowujący stan prac nad budową skrzyżowania autostrad D1/D4 przy Bratysławie oraz dalsze plany firmy na rynku SK.
Portal DenníkN.sk: Masywne prace na skrzyżowaniu D1/D4 rozpoczną się za rok, objazdy będą miały po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, mówi menadżer firmy Budimex (13.11). Wywiad red. Danieli Krajanovej z prezesem słowackiego oddziału Budimexu Grzegorzem Domaradzkim, podsumowujący stan prac nad budową skrzyżowania autostrad D1/D4 przy Bratysławie, szczegółowo dalsze plany firmy na rynku SK (w tym dotyczące zatrudniania miejscowych pracowników) oraz wskazujący różnice w budowie infrastruktury transportowej w PL i SK.
Dziennik Pravda, 13.11, s. 8-9: Co wkrótce czeka kierowców na skrzyżowaniu D1/D4 (wydanie internetowe: Szef największej polskiej firmy budowlanej: nie można winić gór za brak autostrady między Bratysławą a Koszycami, 4.11). Wywiad szefa działu ekonomicznego Pravdy Tomáša Zemko z członkiem zarządu Budimexu Cezarym Łysenko, podsumowujący rozwiązania prawne w PL w zakresie budowy infrastruktury transportowej (w tym tzw. spec-ustawa), stan prac nad budową skrzyżowania autostrad D1/D4 przy Bratysławie, dalsze plany firmy na rynku SK oraz wpływ wojny na UA na sektor budowlany.
Tygodnik Trend: nr 44/2023 (2.11), s. 30-31: Słowackie autostrady chcą budować także Polacy (wydanie internetowe: Polacy chcą budować słowackie autostrady. Krajowy rynek na celowniku największej firmy budowlanej, 27.10). Red. Branislav Toma analizuje różnice w podejściu do budowy infrastruktury drogowej w PL i SK. Zwraca uwagę, że w pierwszych latach po wejściu do UE PL nie rozwijała się tak szybko, jak SK. Zmiana nastąpiła po tym, jak lokalne elity polityczne powiązały sukces polskiej gospodarki z budową infrastruktury transportowej. Dodaje, ze w tej kwestii nic się nie zmieniało, niezależnie od tego, kto w PL był u władzy. Podkreśla, że PL w większym stopniu udaje się wydatkować fundusze unijne na budowę infrastruktury, dysponuje skuteczniejszym prawem zamówień publicznych, a mocną stroną są również silne firmy budowlane.
Portal Sme.sk: Budują skrzyżowanie D1/D4: chcemy Gabčíkovo, rozważymy również R4 i koleje (wywiad) (27.10). Wywiad red. Jozefa Ryníka z członkiem zarządu Budimexu Cezarym Łysenko, wskazujący motywy zainteresowania spółki rynkiem SK, podsumowujący stan prac nad budową skrzyżowania autostrad D1/D4 przy Bratysławie (w tym kwestia marży i doświadczenia ze słowackimi poddostawcami), dalsze plany firmy w SK oraz doświadczenia z realizacją projektów PPP.
Portal Aktuality.sk: Do granicy ze Słowacją prowadzą trzy drogi szybkiego ruchu z Polski. Słowacja ma opóźnia w ich budowie (26.10). Red. Marek Nemec określa PL mianem ekonomicznego tygrysa Europy. Zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich 30 lat PL stała się jednym z najszybciej rozwijających się krajów europejskich, a spośród państw V4 dokonała w ciągu ostatnich 5 lat najszybszego postępu gospodarczego. Wskazuje, że czynnikiem przyczyniającym się do postępu gospodarczego PL są również masowe inwestycje w infrastrukturę. Podkreśla, że PL jest jednym z europejskich liderów w budowie dróg, do czego wykorzystywane są zarówno publiczne, jak i prywatne źródła finansowania, w tym z powodzeniem fundusze europejskie.
Portal Futurearmy.sk: Polacy działający na Słowacji budują obiekty wojskowe warte dziesiątki milionów euro (22.10). Red. Martin Martiš wskazuje w artykule, że Budimex należy w PL do grona firm o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa i gospodarki. Zwraca uwagę, że w 2022 r. spółka zdobyła kontrakty na projekty dla polskiej armii o wartości 200 mln EUR, a do jej najważniejszych prac w sektorze obronnym należała także budowa ogrodzenia ochronnego na granicy polsko-białoruskiej.