Wybierz kontynent

Jak budować sukces rynkowy ośrodków badawczych i naukowych?

Jak prowadzić marketing instytucji naukowych i badawczych, by skutecznie wspierać komercjalizację? Jaką rolę takie placówki odgrywają w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej? Czym charakteryzuje się marketing nauk ścisłych i jak go wykorzystać w kampaniach rekrutacyjnych? Jak prowadzić skuteczny influencer marketing zgodnie z wytycznymi UOKiK? To tylko przykładowe pytania, na które odpowiedzi padną podczas 13. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, którego organizatorem jest Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 roku w Warszawie.

Fot. PAP

Instytucje naukowe i badawcze odgrywają istotną rolę w ekosystemie światowej gospodarki. To właśnie w takich placówkach naukowcy, inżynierowie, wysokiej klasy specjaliści prowadzą projekty badawczo-rozwojowe, testują i wdrażają nowe rozwiązania oraz technologie. Te następnie adaptowane są przez firmy z różnych branż: energetycznej, motoryzacyjnej, wydobywczej, lotniczej i kosmicznej, farmaceutycznej czy militarnej. Sukces wdrożenia zależy od skutecznej i długotrwałej współpracy między instytutami badawczymi, ośrodkami naukowym a przedsiębiorstwami. 

„Działania marketingowe instytucji naukowych i badawczych odgrywają kluczową rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych producentów nowych technologii. Dlaczego? Dzięki badaniom, testom i wiedzy naukowców, przedsiębiorstwa oszczędzają czas, środki, które musieliby ponieść, tworząc własne zespoły B+R i wyspecjalizowaną infrastrukturę. Renoma danej instytucji, kompetencje inżynierów stają się wręcz gwarantem jakości. To dodatkowa wartość w oczach odbiorcy końcowego. Nie będzie jej bez przemyślanych, trafnych działań marketingowych, o których skuteczności będziemy rozmawiać podczas 13. Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych” - mówi dr inż. Sylwester Wyka, zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa.

13. Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych - co czeka uczestników? 

Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to wydarzenie, które koncentruje się na współczesnych wyzwaniach związanych z promocją, public relations, e-marketingiem, kampaniami EB, jak również pozycjonowaniem przewag rynkowych w odniesieniu do segmentu B2B, B2B2C czy B2C. 

„Sukces instytucji naukowych i badawczych jest głównie wynikiem bliskiej kooperacji z przedstawicielami biznesu i coraz częściej administracji publicznej, tworząc tzw. potrójną helisę. Bez współpracy różnych stron tworzących nowoczesny ekosystem biznesu, oparty na silnych powiązaniach sieciowych, trudno jest tworzyć wartość dodaną poszczególnych graczy i całego układu. Stąd tegoroczne Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to przestrzeń, w której przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu oraz administracji publicznej spotykają się, by wzajemnie inspirować się, dyskutować i dzielić najlepszymi praktykami w celu wypracowania nowego - wspólnego kodeksu skutecznych oraz nowoczesnych działań marketingowych instytucji badawczych i naukowych. Postęp technologiczny wkracza również do strategii marketingowych. Dotychczasowe narzędzia i sposoby komunikacji rynkowej wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi. Dlatego powstaje konieczność wspólnego budowania nowych sposobów komunikacji rynkowej, opartej na współpracy i wzajemnym szacunku” - mówi profesor Joanna Cygler ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa, przewodnicząca komitetu naukowego.

Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024. Składać się na nie będą panele dyskusyjne z udziałem polskich i międzynarodowych ekspertów, którzy będą rozmawiać o: 

• rozwoju nowych technologii - w kierunku świata kooperacyjnego,
• znaczeniu instytucji badawczych i naukowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej,
• wyzwaniach współpracy jednostek naukowych i badawczych z partnerami.

W gronie prelegentów tegorocznego forum będą przedstawiciele takich instytucji, jak: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Warszawski, Intel, GE Vernova, Łukasiewicz - Instytut Metali Niezależnych, SW Research, fundacja „Internet. Czas działać!”, CIRA, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, European Aeronautics Science Network (EASN), Porozumienie Spółek Celowych, Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów, jak również Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa. Uczestnicy będą mieli także okazję poznać dobre praktyki w następujących tematach:

• transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK, 
• marketing w naukach ścisłych. Nauki ścisłe w marketingu - wyniki badań,
• historyczny sukces inżynierów Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa i medialny „game changer,”
• fediwersum. Jak wygląda marketing na sieciach społecznościowych pozbawionych algorytmów rekomendacyjnych.

Ważnym punktem programu będą także referaty. Autorzy, którzy je wygłoszą, zyskają publikację naukową w czasopiśmie „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, za co przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.

Lista tematów i prelegentów dostępna jest na: https://minibforum.com/pl/program/ 

O wydarzeniu

13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa w Warszawie przy al. Krakowskiej 110/114. To dwudniowe wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli zespołów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych czy parków technologicznych, ale także szeroko pojętego biznesu, który w pozycjonowaniu i wsparciu sprzedaży swoich produktów czerpie z rekomendacji naukowców. 

Źródło informacji: Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa

O Autorze

PAP Redaktor

© PowiemPolsce.pl

Miejsca Polaków na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj