W Bogocie odbyły się 24 października 2024 r. jedne z najważniejszych targów sektora rolnego w Ameryce Łacińskiej – Expo Agrofuturo. Ambasada RP w Bogocie, we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) i ze wsparciem Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bogocie, zorganizowała specjalne wydarzenie promujące polskie jabłka, które od niedawna są dostępne na kolumbijskim rynku. Celem wydarzenia była prezentacja walorów smakowych, jakościowych oraz naturalnych zalet polskich jabłek, które cieszą się coraz większym w Ameryce Południowej.
Chargé d'affaires a.i. Ambasady RP w Bogocie, Regina Jurkowska, otwierając wydarzenie zaprezentowała polski produkt dla przybyłych na spotkanie importerów i przedstawicieli sieci spożywczych.
W ramach promocji przeprowadzono pokaz kulinarny z udziałem Yaneth Waldman, znanej kolumbijskiej celebrytki i uczestniczki programu Master Chef. Przygotowała ona deser na bazie polskich jabłek, podkreślając ich wyjątkowe cechy, takie jak soczystość i naturalna słodycz. Występ spotkał się z dużym zainteresowaniem uczestników, a Yaneth Waldman dodatkowo promowała polskie jabłka w swoich mediach społecznościowych, przyciągając uwagę szerokiej kolumbijskiej publiczności. Jej posty obejrzało prawie 60 tysięcy internautów. Uczestnicy wydarzenia zorganizowanego podczas Targów mieli także możliwość degustacji specjalnie przygotowanych na tę okazję tradycyjnych polskich wypieków takich jak szarlotka oraz sernik z karmelizowanymi jabłkami. Promocja była skierowana do przedstawicieli kolumbijskich firm spożywczych, supermarketów oraz importerów, którzy wyrazili zainteresowanie nawiązaniem współpracy z polskimi producentami. Ambasada zatrudniła też kilka osób, które ubrane w stroje krakowskie rozdawały jabłka na terenie całego pawilonu wystawienniczego. Jabłka do celów promocyjnych Ambasada otrzymała od polskich firm Bialski Owoc oraz Apolonia, a także od firmy kolumbijskiej Importaciones del Sur.
Druga część wydarzenia, związanego z promocją jabłek, odbyła się 25 października w formie wirtulanych spotkań B2B, mających na celu dalszy rozwój kontaktów biznesowych. W spotkaniach wzięły udział firmy polskie i kolumbijskie.
Zorganizowane wydarzenie promocyjne spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem odbiorców w Kolumbii, gdzie jabłka – jako owoce importowane - cieszą się coraz większą popularnością. Rosnąca rozpoznawalność tego owocu ma przełożenie na nawiązywanie kolejnych kontaktów handlowych pomiędzy podmiotami polskimi i kolumbijskimi.