Wybierz kontynent

Totalizator Sportowy przekazał od 2003 roku ponad 3,6 mld złotych na promocję i rozwój polskiej kultury

Zamek Królewski w Warszawie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Opera Wrocławska: to tylko niektóre z najważniejszych dla polskiej kultury i historii miejsc, których funkcjonowanie wspiera Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO.

Fot. PAP

Wsparcie realizowane jest poprzez dopłaty na Fundusz Promocji Kultury, którego środkami dysponuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2003 roku Totalizator Sportowy przekazał na fundusz ponad 3,6 mld zł, a tylko w zeszłym roku blisko 300 mln zł. 

Z każdej złotówki wydanej przez gracza na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia na wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej.

Oprócz tego spółka jest partnerem setek projektów kulturalnych także ze środków własnych. Wśród nich są m.in. Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich, obchody kolejnych rocznic wybuchu Powstania Warszawskiego czy też ceremonia wręczenia Nagród Literackich „Nike”.

Ostatnio Totalizator Sportowy był również partnerem 6. edycji Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego. 

„To właśnie dzięki milionom naszych graczy możemy wspierać z jednej strony niewielkie, lokalne inicjatywy kulturalne, choćby w danych miastach wojewódzkich, a z drugiej strony tak prężne, potężne instytucje, jak Narodowe Forum Muzyki” – przekonuje Radosław Kietliński, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Totalizatorze Sportowym.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

O Autorze

PAP Redaktor

© PowiemPolsce.pl

Miejsca Polaków na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj