Wystawa we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku, utwór muzyczny autorstwa agencji Massive Music, a nawet premiera książki kulinarnej: w tym roku obchodzonemu 5 lutego Światowemu Dniu kremu Nutella® towarzyszyć będą interesujące wydarzenia w różnych zakątkach świata. Globalny zasięg celebracji nie powinien dziwić, ponieważ przysmak z orzechów laskowych i kakao, stworzony ponad 60 lat temu przez firmę Ferrero, jest dostępny w około 170 krajach.
Światowy Dzień kremu Nutella został spontanicznie wymyślony przez amerykańską blogerkę Sarę Rosso w 2007 roku. Wówczas Nutella była jeszcze dostępna wyłącznie jako krem orzechowo-czekoladowy. Obecnie fani na całym świecie mogą cieszyć się nią pod wieloma postaciami - jako ciastkiem, przekąską, mrożonym wypiekiem, a nawet lodami. Kilka miesięcy temu Nutella wprowadziła także nową wersję roślinną, umożliwiając jeszcze większej liczbie osób delektowanie się jej smakiem.
„Światowy Dzień kremu Nutella to świadectwo trwałej siły naszej marki i pasji naszych fanów, które ugruntowały pozycję kremu Nutella jako ikony kultury - celebrowanej nawet w książkach i na wystawach. W Ferrero zobowiązujemy się do nieustannej innowacji, aby Nutella pozostała nieodłącznym elementem życia ludzi” - mówi Thomas Chatenier, Global President brandu Nutella w Ferrero.
Rzeczywiście, tegoroczne obchody Światowego Dnia kremu Nutella cechować się będą wyjątkowym rozmachem. Do 20 kwietnia we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku (MAXXI Museum) w Rzymie można podziwiać specjalną wystawę, upamiętniającą sześć dekad międzynarodowego i międzypokoleniowego sukcesu marki.
Z kolei kreatywna agencja muzyczna Massive Music przygotowała wyjątkowy utwór „Nutella® Sound”, odzwierciedlający wartości, z którymi identyfikuje się brand - takie jak optymizm i poczucie wspólnoty. Inspiracją do powstania utworu stał się jeden z kluczowych składników, bez którego nie wyobrażamy sobie kremu Nutella - orzechy laskowe. Wysypywano je na instrumenty klawiszowe, potrząsano nimi w słoikach, a nawet rzucano nimi o zestawy perkusyjne czy gitary, by wydobyć nieoczywiste dźwięki.
Kremowi Nutella poświęcona jest także nowa edycja książki „The New Nutella World” autorstwa Gigi Padovaniego, włoskiego dziennikarza i pisarza specjalizującego się w tematyce kulinarnej. Opowiada ona o drodze, jaką pokonała Nutella od powstania do miana popularnej na całym świecie marki i jej roli w popkulturze na przestrzeni lat.
Grupa Ferrero zadeklarowała w komunikacie z okazji zbliżającego się święta, że będzie kontynuować poszukiwania nowych sposobów na zaskakiwanie i zachwycanie swoich fanów, rozwijając jednocześnie dziedzictwo kremu Nutella i swoje doświadczenie w branży cukierniczej. Przykładem tego jest premiera i rozszerzenie nowej gamy mrożonych wypieków: muffinek, croissantów, naleśników i pączków.
Początki Grupy Ferrero sięgają 1946 roku, kiedy to w małym miasteczku Alba we włoskim Piemoncie powstała cukiernia. Dziś Grupa Ferrero jest jednym z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach i przekąsek (w tym m.in. Nutella®, Kinder®, Tic Tac® i Ferrero Rocher®), sprzedającą je w ponad 170 krajach.
Obchody Światowego Dnia kremu Nutella można śledzić na oficjalnych kanałach wydarzenia. Warto również dołączyć do wielomilionowej społeczności fanów przysmaku dzielącej się relacjami w mediach społecznościowych z użyciem hashtagów: #WorldNutellaDay #spreadanutellasmile.
Źródło informacji: PAP MediaRoom