W badaniach aż 40% Polaków deklaruje, że tegoroczne wakacje spędzi wyłącznie w Polsce [1]. To ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, mimo że średnie ceny noclegów rosną. Według danych OLX w maju 2025 r. wynosiły o około 3,5% więcej niż w 2024 r. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie zwiększa się także dostępność ofert – w ciągu ostatniego roku w serwisie pojawiło się niemal 23 tysiące nowych ogłoszeń.

SEUL, Korea Południowa, 26 czerwca 2025 r. /PRNewswire/ -- Kolmar Korea, jeden z czołowych producentów oryginalnego projektu (ODM) na światowym rynku kosmetyków, intensyfikuje działania w ramach międzynarodowej strategii rozwoju segmentu skincare, wprowadzając do oferty produkty K-beauty wyróżniające się „unikalnie koreańskimi” naturalnymi składnikami. W dobie rosnącej popularności filozofii, według której w kosmetykach najważniejszy jest skład, firma Kolmar zdobywa serca klientów na całym świecie swoimi innowacyjnymi maseczkami oraz produktami do oczyszczania twarzy i demakijażu.
W ostatnim czasie zaobserwować można dynamiczny wzrost globalnego rynku produktów do oczyszczania twarzy i demakijażu. Zjawisko to po części kreowane jest przez platformy udostępniające krótkie nagrania filmowe, takie jak TikTok. Co więcej, „koreańska pielęgnacja twarzy” (Korean skincare routine) stało się jednym z popularniejszych haseł w branży beauty, zwiększając zainteresowanie wspomnianymi kosmetykami wśród konsumentów, którzy dotychczas zwracali uwagę głównie na produkty zapewniające ochronę przed słońcem.
W odpowiedzi na ten trend Kolmar Korea intensyfikuje rozwój współpracy z międzynarodowymi partnerami marki w zakresie opracowywania produktów do pielęgnacji skóry z naturalnymi składnikami pochodzącymi z Korei. Flagowym przykładem rezultatu takiej kooperacji jest Mung Bean - pianka oczyszczająca ze zrównoważonym pH opracowana we współpracy z marką skincare Beplain. Produkt ten ukazuje w nowym świetle walory fasolki mung - którą Koreańczycy stosują jako naturalny środek do oczyszczania skóry twarzy od ponad tysiąca lat - wyróżniając się formułą niepowodującą podrażnień i głęboko oczyszczającą skórę. Pianka stała się popularna na całym świecie dzięki furorze w mediach społecznościowych, jaką zrobiła w iście organiczny sposób. Produkt zdobył uznanie konsumentów, sprzedając się w ponad 10 mln szt. na całym globie, w tym w Stanach Zjednoczonych, Francji, Chinach czy Wietnamie.
Kolmar cały czas też pracuje nad rozwojem naturalnych maseczek z dodatkiem błota. Jedną z nich jest Relief Mud Mask. Maseczka ta powstała we współpracy z BRMUD, marką naturalnych kosmetyków z dodatkiem błota, i charakteryzuje się ponad 30-procentową zawartością błota Boryeong pozyskiwanego w Korei z jednego z pięciu największych na świecie wattów. Dzięki ultradrobnej granulacji (1/40 granulacji mąki pszennej) produkt delikatnie a zarazem skutecznie wchłania zanieczyszczenia ze skóry. Maseczka zyskała przydomek " Cardi B Mud Mask" po tym, gdy amerykańska raperka Cardi B pochlebnie wypowiedziała się na jej temat na TikToku. Obecnie kosmetyk można kupić w 11 krajach, w tym sklepach Costco na terenie Stanów Zjednoczonych.
Innowacji tych nie byłoby, gdyby nie wiodące w branży zaplecze badawczo-rozwojowe Kolmar Korea. Ponad 30% kadry firmy stanowią badacze, a ok. 6% rocznych przychodów ze sprzedaży przeznaczanych jest na inwestycje w B+R. Przewaga konkurencyjna Kolmar Korea bierze się z wiedzy i doświadczenia zgromadzonych poprzez współpracę z ok. 4,3 tys. klientów na świecie.
Pracując nad nowymi kosmetykami, producent cały czas poszukuje możliwości wykorzystania składników unikalnych dla Korei. Niedawno firma opublikowała - na łamach czasopisma naukowego uwzględnianego w indeksie cytowań SCI - wyniki badań potwierdzających przeciwstarzeniowe właściwości tawuły wierzbolistnej (Spiraea salicifolia), a także udało jej się wpisać tę roślinę do Międzynarodowego Słownika Składników Kosmetycznych (ICID). Rok temu firma odkryła również, że ekstrakt z rośliny strączkowej Sophora flavescens posiada właściwości zapobiegające wypadaniu włosów. Wyniki badań, które zaprezentowała na międzynarodowej konferencji naukowej, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Kolmar pracuje ponadto nad komercjalizacją zapachów rodzimych dla Korei gatunków roślin, takich jak Róża Szaronu czy lotos, aby promować tradycyjne walory sensoryczne koreańskiej flory.
Komentarz rzecznika Kolmar Korea: „Konsumenci na całym świecie zaczynają się interesować już nie tylko produktami do ochrony skóry przed słońcem, ale w coraz większym stopniu jej całościową pielęgnacją, a nasza oferta w tym zakresie jest coraz bardziej konkurencyjna dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z narodowymi skarbami Korei. Zamierzamy nieustannie inwestować w badania i rozwój oraz innowacje, aby stać się liderem nowego segmentu koreańskiej pielęgnacji twarzy kosmetykami zawierającymi rodzime składniki”.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2719628/image.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2648166/Kolmar_Logo.jpg
Źródło: Kolmar Korea
KONTAKT:
Kolmar Holdings
Jang-Woo Lee
e-mail: [email protected]
Źródło informacji: PR Newswire