
Na zaproszenie Konsulatu Generalnego RP w Hongkongu kwartet w składzie: Stefan Nowakowski (bas), Michał Milczarek (gitara elektryczna), Miłosz Oleniecki (fortepian i instrumenty klawiszowe) oraz Wojtek Sobura (perkusja), wystąpił po raz pierwszy w Hongkongu w ramach festiwalu „Make Music, Hongkong!". Koncerty miały miejsce 20 i 21 czerwca w klubach The Fringe oraz Terrible Baby.
Festiwal „Make Music, Hong Kong!" organizowany jest corocznie przez Instytut Kultury Francuskiej we współpracy z Biurem Unii Europejskiej w Hongkongu i Makau, a także z udziałem konsulatów oraz instytucji europejskich. W tym roku festiwal po raz drugi uzyskał wsparcie Konsulatu Generalnego w Hongkongu.
Co roku - w zabytkowej i historycznej hongkońskiej scenerii - lokalnej publiczności prezentowana jest twórczość unikatowych europejskich oraz lokalnych zespołów. Tym razem polscy muzycy mieli okazję wystąpić w tak legendarnych miejscach jak rozpoznawane na całym świcie: The Fringe Club i The Terrible Baby, Eaton Hotel.
Jazzpospolita to zespół z 15-letnim dorobkiem, który ma na swym koncie osiem albumów oraz setki koncertów na międzynarodowych scenach. Uznany przez redakcję 3. Programu Polskiego Radia odkryciem koncertowym roku 2011, Zespół zrealizowała trasę koncertową w Chinach, dokumentując ją płytą „Jazzpo! Live Made in China-2015". Z kolei od 2023 fani cieszyć się mogą płytą: „Obiekt".
Organizatorem trasy koncertowej Jazzpospolitej w Azji jest Fundacja Jazz po Polsku, której projekty objęte są patronatem honorowym Ministra Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jako zwieńczenie muzycznego święta, na zaproszenie Konsulatu Generalnego RP w Hongkongu oraz organizatorów „Make Music, HK!", w sobotę 21 czerwca, w klubie The Trilogy mieszącym się na 26 piętrze, na specjalnie zaaranżowanej na tę okazję scenie wystąpiła DJ Janice, wokalistka i pianistka popowa, której występy obserwuje za pośrednictwem mediów społecznościowych ponad 150 000 młodych Hongkończyków. DJ Janice wykonała popularne polskie przeboje lat 80. i 90. w azjatyckiej odsłonie zdobywając serca i uznanie miejscowej publiczności.