Ta sama misja, większa skala działania: do 50% zniżki na pierwszy przejazd po drugiej stronie Atlantyku.

SAN FRANCISCO & HAMBURG, Niemcy--(BUSINESS WIRE)-- Lyft, Inc. (Nasdaq: LYFT) ogłosił dziś zakończenie procesu przejęcia FREENOW, tworząc tym samym jedną z wiodących globalnych aplikacji multimobilności.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250731173800/pl/
FREENOW CEO Thomas Zimmermann and Lyft CEO David Risher
Misją Lyft jest pomagać i łączyć. Wspólnie z FREENOW dzielą te same wartości i skupiają się na potrzebach klientów, a teraz łączą siły, aby wykorzystać tę ogromną szansę na podwojenie obecnego rynku docelowego Lyft do ponad 300 miliardów przejazdów rocznie.
- Od początku 2024 r. aplikacja Lyft została uruchomiona 4,6 miliona razy na rynkach, na których działa FREENOW.
- Aplikację FREENOW uruchomiono 1,2 miliona razy od początku 2024 roku na rynkach, na których działa Lyft.
„Każda rozmowa, jaką odbyłem z kierowcami i członkami zespołu FREENOW, uświadomiła mi dlaczego łączymy siły: by czerpać to, co najlepsze z obu firm - powiedział CEO Lyft, David Risher. - Tu nie chodzi tylko o rozwój biznesu. Chodzi o to, by wspierać i łączyć ludzi na całym świecie”.
„Nie zmieniamy tego, co czyni FREENOW wyjątkowym - głęboko zakorzenionych, lokalnych relacji w całej Europie, wręcz przeciwnie - chcemy je jeszcze bardziej umacniać - powiedział Thomas Zimmermann, CEO FREENOW. „Dzięki technologii i zasobom Lyft możemy szybciej wprowadzać innowacje i jeszcze lepiej wspierać kierowców, pasażerów i naszych partnerów z obszaru mobilności miejskiej”.
Co czeka pasażerów?
- Oferta powitalna do -50% na pierwszy przejazd: od dziś do końca 2025 r. pasażerowie Lyft otrzymają ofertę powitalną na pierwszy przejazd we FREENOW. Z kolei pasażerowie FREENOW będą mogli skorzystać z oferty powitalnej przy pierwszym przejeździe z Lyft podczas podróży za Atlantyk.
- Zachęty dla użytkowników FREENOW w USA i Kanadzie: pasażerowie korzystający z FREENOW w Stanach i Kanadzie będą proszeni o pobranie Lyft przy uruchomieniu aplikacji w tych krajach.
- Zachęty dla użytkowników Lyft w Europie: po otwarciu aplikacji Lyft w jednym ze 180 miast w dziewięciu krajach Europy, gdzie działa FREENOW, pasażerowie zostaną przekierowani do pobrania aplikacji FREENOW.
- Wzajemna dostępność sieci: z czasem pasażerowie Lyft i FREENOW będą mogli korzystać z przejazdów w sieci drugiej firmy - bez względu na lokalizację.
- Korzyści Chase: posiadacze kart kredytowych Chase będą wkrótce automatycznie zdobywać punkty podczas przejazdów realizowanych w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii, gdy zapłacą kwalifikującą się kartą Chase.
- Lepsze wrażenia użytkowników: w nadchodzących miesiącach pasażerowie z Europy mogą spodziewać się bardziej spójnych cen, szybszego wyszukania kierowcy, nowych funkcji oraz - na wybranych rynkach - nowych form mobilności.
Co nowego dla kierowców?
- Więcej pasażerów, więcej przejazdów: w związku z tym, że pasażerowie Lyft mają teraz swoją preferowaną aplikację w Europie, kierowcy mogą spodziewać się wzrostu liczby przejazdów. Analogiczny efekt będzie widoczny dla kierowców w Ameryce Północnej.
- Lojalność wobec taksówek w Europie: choć wciąż około 50% zamówień taksówek w Europie odbywa się offline, zapotrzebowanie na usługi online stale rośnie. Lyft angażuje się w dalsze umacnianie pozycji FREENOW jako lidera europejskiego rynku taxi - opartej na budowanym przez wiele lat zaufaniu i współpracy z ponad 150 000 kierowców, a także organami regulacyjnymi, miastami, związkami zawodowymi i operatorami flot.
- Kierowcy w USA wybierają Lyft: w drugim kwartale 2025 roku, kierowcy w Stanach Zjednoczonych częściej wybierali Lyft niż konkurencyjne platformy - różnica wyniosła aż 29 punktów procentowych.
Kolejne kroki spółek
Zespoły Lyft i FREENOW będą ściśle współpracować, aby przenieść to, co najlepsze z obu firm na globalnie spójną platformę w ekosystemie Lyft. Wszystkie podejmowane decyzje i działania będą wynikać z jasno określonego celu oraz orientacji na potrzeby klienta - z korzyścią zarówno dla pasażerów, jak i kierowców.
Thomas Zimmermann, dyrektor generalny FREENOW wraz z zespołem kierowniczym będą podlegać Jeremy'emu Birdowi, Executive Vice President of Driver Experience w Lyft. Krajowi dyrektorzy zarządzający FREENOW będą nadal odpowiedzialni za strategicznie zarządzanie operacjami w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Grecji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Francji i Austrii.
„W miarę dalszej międzynarodowej ekspansji, nasze podejście zorientowane na klienta pozostanie niezmienne - to właśnie ono sprawia, że FREENOW doskonale do nas pasuje” - powiedział Jeremy Bird, Executive Vice President of Driver Experience w Lyft. „Naszą integrację opieramy na tym, co zawsze stanowiło siłę FREENOW - kompetentny zespół, zrozumienie potrzeb lokalnego rynku oraz silne relacje z właścicielami flot, taksówkarzami i pasażerami na całym kontynencie. To na tych fundamentach budujemy długoterminowy, zrównoważony rozwój i jeszcze lepsze doświadczenia dla wszystkich użytkowników naszej platformy”.
Zespoły Lyft i FREENOW rozpoczną ścisłą współpracę, aby wspólnie wdrażać nowe funkcje i usprawnienia dla kierowców i pasażerów na całym świecie.
Przejęcie nie wpłynie na wyniki finansowe Lyft za drugi kwartał.
Nowy globalny zasięg
Obecnie Lyft oferuje usługi przejazdów współdzielonych i taksówkowych w łącznie 11 krajach i niemal 1000 miast. Ponadto wspiera operacyjnie systemy współdzielonych rowerów za pośrednictwem Lyft Urban Solutions w 16 krajach i ponad 86 miastach.
Od kwietnia 2025 r:
- Lyft uruchomił przejazdy współdzielone w Portoryko i zwiększył swoją obecność w Kanadzie, dodając nowe miasta w prowincji Quebec
- Lyft Urban Solutions rozpoczął działalność w Miami na Florydzie oraz w hiszpańskich miastach Bilbao i Rivas.
- FREENOW rozszerzył działalność na 30 nowych miast w czterech krajach w Europie i jest obecnie dostępny w ponad 180 miastach.
O Lyft
Niezależnie od tego, czy chodzi o codzienny dojazd do pracy, czy o podróż, która zmienia wszystko - kierujemy się naszym celem: pomagać i zbliżać. Założony w 2012 r., Lyft stał się globalną platformą mobilności, oferującą szeroki zakres usług: przejazdy współdzielone, taksówki, prywatne pojazdy do wynajęcia, carsharing, rowery i hulajnogi elektryczne - dostępne w Ameryce Północnej i Europie. Lyft działa obecnie w 11 krajach i niemal 1000 miast, a Lyft Urban Solutions świadczy usługi współdzielenia rowerów miejskich w 16 krajach i ponad 86 miastach. Miliony kierowców na całym świecie wybrały Lyft jako sposób na zarabianie, realizując już miliardy przejazdów - na rzecz bardziej połączonego świata, gdzie transport dostępny jest dla każdego.
FREENOW by Lyft to europejska aplikacja taxi i mobilności miejskiej. Oferuje szeroki wybór opcji przejazdu. Użytkownicy FREENOW w jednej aplikacji mogą wybierać spośród różnych opcji mobilności miejskiej, takich jak taksówka, e-hulajnoga, e-skuter, e-rower, carsharing i wynajem aut, a także transport publiczny.
Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. Forward-looking statements generally relate to future events or Lyft's future financial or operating performance. In some cases, you can identify forward looking statements because they contain words such as "may," "will," "should," "expects," "plans," "anticipates,” “going to,” "could," "intends," "target," "projects," "contemplates," "believes," "estimates," "predicts," "potential" or "continue" or the negative of these words or other similar terms or expressions that concern Lyft's expectations, strategy, priorities, plans or intentions. Forward-looking statements in this release include, but are not limited to, statements regarding the acquisition of FREENOW including the expected benefits of the transaction, the timing of those benefits and the availability of the Lyft App in Europe, the addressable market of the combined company, the future operations of Lyft, FREENOW and plans and expectations for the combined company. Lyft’s expectations and beliefs regarding these matters may not materialize, and actual results in future periods are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those projected, including risks related to the macroeconomic environment, risks and uncertainties related to the acquisition of FREENOW; failure to realize the expected benefits and synergies of the proposed transaction in the expected timeframes or at all; and changes in the regulatory environment that impact Lyft and FREENOW. The forward-looking statements contained in this release are also subject to other risks and uncertainties, including those more fully described in Lyft's filings with the Securities and Exchange Commission (“SEC”), including in our Quarterly Report on Form 10-Q for the first quarter of 2025 that was filed with the SEC on May 9, 2025. The forward-looking statements in this release are based on information available to Lyft as of the date hereof, and Lyft disclaims any obligation to update any forward-looking statements, except as required by law. This press release discusses “customers”. For rideshare, there are two customers in every car - the driver is Lyft’s customer, and the rider is the driver’s customer. We care about both.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250731173800/pl/
Źródło: Lyft
KONTAKT:
FREENOW Polska
e-mail: [email protected]
Lyft
e-mail: [email protected]
Źródło informacji: Business Wire