Pracujące mamy łącząc obowiązki domowe i służbowe, zmagają się na co dzień z wieloma wyzwaniami. Wyniki badań społecznych pokazują, że 60% z nich kontynuuje wykonywanie obowiązków domowych mimo przeziębienia lub grypy. Potrzebne są realne zmiany, aby pracujące mamy mogły dać sobie czas na odpoczynek w trakcie choroby. Organizatorzy kampanii „MAMY czas na zdrowie” - Haleon, producent leku Theraflu, oraz fundacja Share The Care - dostrzegają te potrzeby. Z okazji Dnia Matki rozdanych zostanie 1000 kodów ułatwiających zamówienie zbilansowanego cateringu na platformie Jemmy. Kody są ważne do końca roku, specjalnie po to, by wykorzystać je w czasie grypy i przeziębienia, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na odpoczynek i powrót do zdrowia.
Według badań przeprowadzonych w ramach kampanii „MAMY czas na zdrowie”, organizowanej przez Haleon, producenta leku Theraflu oraz Fundację Share the Care, 3 na 5 pracujących matek w Polsce kontynuuje wykonywanie obowiązków domowych, nawet kiedy chorują. W ich przekonaniu choroba nie zwalnia z codziennych obowiązków, więc mimo złego samopoczucia zajmują się pracą, opiekują dziećmi, gotują oraz dbają o dom. Dodatkowo badania wskazują, że od jednej trzeciej pracujących matek, pomimo przeziębienia lub grypy, rodzina niezmiennie oczekuje wykonywania obowiązków domowych. Oznacza to, że 30% kobiet nie może liczyć na wsparcie najbliższych w czasie choroby, co dodatkowo pogłębia ich stres i obciążenie psychiczne.
„Z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w rodzinach z dziećmi do 9. roku życia, nawet gdy oboje rodziców pracuje na cały etat, to w 68% przypadków głównie kobieta jest odpowiedzialna za opiekę nad dziećmi. Jako społeczeństwo musimy zrozumieć, że zdrowie pracujących matek jest kluczowe nie tylko dla ich własnego dobrostanu, ale również dla dobrostanu ich rodzin i efektywności zawodowej. Wspieranie matek w momentach choroby, rozumienie ich potrzeb oraz odciążanie ich z obowiązków domowych może przynieść korzyści dla wszystkich” - mówi Karolina Andrian, prezeska i współzałożycielka Fundacji Share the Care, której celem jest doprowadzenie do równego podziału praw i obowiązków rodzicielskich w polskim społeczeństwie.
Kampania „MAMY czas na zdrowie” zwiększa świadomość wyzwań, przed którymi stoją pracujące mamy i proponuje konkretne rozwiązania. Z okazji Dnia Matki w ramach kampanii rusza akcja realnie wspierająca pracujące mamy, które potrzebują czasu na odpoczynek z powodu przeziębienia lub grypy. We współpracy z platformą Jemmy firma Haleon przygotowała 1000 kodów uprawniających do zniżki na zbilansowany catering. W ten sposób zaoszczędzony czas matka będzie mogła przeznaczyć na odpoczynek i regenerację organizmu.
„W ramach kampanii >>MAMY czas na zdrowie<< edukujemy i inspirujemy by pomóc pracującym matkom zrozumieć rolę odpoczynku w chorobie i nauczyć je jak przeznaczać na niego czas, gdy są przeziębione lub mają grypę. Odpuszczanie to jedna z kluczowych umiejętności, niezbędna by uruchomić ten impuls zmian. Dzięki akcji z okazji Dnia Matki mamy wyjątkową szansę, by wprowadzić w praktykę teorię, o której mówiliśmy przez ostatnie miesiące ambasadorkom kampanii w ramach Ogólnopolskiego Programu Siostrzanego Wsparcia. Voucher rabatowy na posiłki dla dziecka to doskonała szansa, by przy najbliższej chorobie, jeden z obowiązków, które wyznaczają sobie mamy - gotowanie dla dzieci - zwyczajnie oddać w inne ręce. A zyskany dzięki temu czas przeznaczyć na regenerację sił i powrót do zdrowia” - mówi Anna Bachulska-Kossek, marketing manager, Haleon.
Aby wziąć udział w akcji i otrzymać kod promocyjny należy wejść na stronę www.mamyczasnazdrowie.pl i podpisać Kodeks „MAMY czas na zdrowie”. To zbiór zasad, które odpowiadają na kluczowe wyzwania utrudniające pracującym matkom danie sobie czasu na odpoczynek w trakcie choroby. Jest on skierowany zarówno do pracujących mam, jak i do ich partnerów, bliskich, współpracowników i pracodawców. Po podpisaniu Kodeksu i zaznaczeniu informacji o sobie „pracująca mama”, na podany adres mailowy zostanie wysłany unikalny kod promocyjny uprawniający do jednorazowej, 50% zniżki o maksymalnej wartości 40 zł na zakupy w aplikacji Jemmy. Kod ważny będzie do 30 grudnia 2024 roku. Akcja trwa od 24 maja do 31 maja 2024 roku. Liczba kodów jest ograniczona.
Regulamin akcji znajduje się pod adresem LINK
#mamyczasnazdrowie
O kampanii „MAMY czas na zdrowie”
Kampania „MAMY czas na zdrowie” została zainicjowana przez firmę Haleon, producenta leku Theraflu oraz Fundację Share the Care w celu wsparcia pracujących matek w Polsce. Kampania zwraca uwagę na wyzwania, z jakimi mierzą się matki podczas przeziębienia lub grypy. Jednym z kluczowych celów kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej na temat konieczności odpoczynku podczas choroby oraz zachęcanie do wsparcia ze strony partnerów, rodziny i pracodawców.
W ramach kampanii powstał przewodnik z praktycznymi wskazówkami, ćwiczeniami oraz poradami, które mają na celu ułatwić powrót do zdrowia. Na stronie www.mamyczasnazdrowie.pl dostępne są filmy edukacyjne oraz inne materiały, które mają pomóc matkom zrozumieć znaczenie odpoczynku podczas choroby i nauczyć się, jak prosić o pomoc w codziennych obowiązkach.
HALEON
Haleon globalnie
Haleon (LSE / NYSE: HLN) to światowy lider w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych skoncentrowany na codziennej trosce o zdrowie. Portfolio produktów firmy Haleon obejmuje pięć głównych kategorii: zdrowie jamy ustnej, uśmierzanie bólu, leki na przeziębienie i grypę, zdrowie układu pokarmowego, a także witaminy, minerały i suplementy. Znane od lat marki, takie jak: Theraflu, Sensodyne, Panadol, Voltaren, Otrivin, Corega, Parodontax i Centrum, powstały w oparciu o sprawdzone dane naukowe, innowacyjność i głębokie zrozumienie natury człowieka.
Haleon w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
W Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) Haleon jest wiodącą firmą specjalizującą się w lekach OTC i jedną z najszybciej rosnących spółek Haleon w regionie EMEA/LatAm. Największym rynkiem Haleon w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Polska - tu znajdują się główna siedziba CEE oraz Haleon Hub. W portfolio Haleon w CEE znajduje się 9 międzynarodowych, strategicznych marek, w tym kategoria produktów na przeziębienie i grypę, takich jak: Theraflu czy Otrivin oraz marki lokalne np. Rutinoscorbin w Polsce.
Fundacja Share the Care
Fundacja Share the Care promuje partnerski model rodziny, który pozwala rodzicom realizować się we wszystkich sferach życia, a dzieciom daje szansę na zbudowanie bliskich więzi z obojgiem rodziców. Fundacja zabiegała o wdrożenie w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance, która weszła w życie w kwietniu 2023 roku i nadała rodzicom indywidualne prawo do urlopu rodzicielskiego oraz 9 tygodni nietransferowalnego urlopu dla każdego z nich. Od wdrożenia dyrektywy liczba ojców korzystających z urlopu rodzicielskiego wzrosła 5-krotnie.Fundacja w swoich działaniach skupia się na 3 filarach działania: wsparcie pracodawców w budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej równości płci i równości rodzicielskiej; kampanie społeczne budujące świadomość prawną oraz prezentujące korzyści z partnerstwa oraz działania rzecznicze angażujące rząd, samorządy oraz instytucje pozarządowe. Partnerstwo przynosi korzyści całej rodzinie, dlatego poprzez swoje inicjatywy Fundacja chce zachęcać rodziców, pracodawców i rząd do tego, aby uwzględniali ten nowy paradygmat społeczny w swoich działaniach. Więcej o Fundacji www.sharethecare.pl.
Źródło informacji: Haleon