Wybierz kontynent

Prezes Banku Millennium: chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce

3,7 mln klientów detalicznych, portfel kredytowy w bankowości korporacyjnej powyżej 25 mld złotych oraz 18 proc. zwrot z kapitału - to główne cele strategii Banku Millennium na lata 2025-2028. „Nowa strategia tworzy wartość dla klientów, generuje wzrost dla firm i rozwój dla banku” - mówi João Brás Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

Fot. PAP

Opracowana na lata 2025-2028 „Strategia 2028 - Wartość i Wzrost” Banku Millennium, zaprezentowana 29 października, zakłada dynamiczny rozwój w segmentach bankowości korporacyjnej i detalicznej.

„Naszym celem jest stanie się bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Strategia „Wartość i Wzrost” oznacza tworzenie wartości poprzez rozwój biznesu, a także klientocentryczne podejście do konsumentów” - podkreśla João Brás Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

Główne cele do 2028 roku zawarte w strategii „Wartość i Wzrost” to: podwojenie portfela kredytowego w segmencie bankowości korporacyjnej do poziomu powyżej 25 mld złotych i zwiększenie liczby klientów firmowych do poziomu powyżej 50 tys., wzrost liczby klientów detalicznych do 3,7 mln oraz osiągnięcie zwrotu z kapitału (ROE) na poziomie ok. 18 proc.

„Największą nowością w tej strategii jest to, że rozwijamy naszą zdolność do wzrostu, do wdrażania innowacji i do udoskonalenia obsługi klientów zarówno detalicznych, jak i firmowych. Chcemy zwiększyć wolumen kredytów dla firm. Jednocześnie mamy bardzo ambitny cel w zakresie rentowności” - wskazuje João Brás Jorge.

Cele mają zostać osiągnięte dzięki inicjatywom biznesowym wspartych wdrażaniem innowacji: ulepszonemu modelowi obsługi i wsparcia klientów biznesowych i detalicznych, rozwojowi oferty produktów kredytowych oraz usprawnieniu procesu wnioskowania i uzyskania kredytów technologicznych. A wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej. 

„W Banku Millennium zawsze mieliśmy bankowość korporacyjną, ale nie jest ona tak dobrze rozwinięta jak bankowość detaliczna. Stąd naszym celem, naszym planem i zobowiązaniem wobec klientów biznesowych jest intensywne powiększanie portfela kredytowego dla firm” - zaznacza prezes Banku Millennium.

W segmencie bankowości detalicznej dzięki udoskonaleniu obsługi klienta (NPS), rozbudowie oferty produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych oraz dalszej digitalizacji z użyciem innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, bank planuje stać się bankiem pierwszego wyboru dla 70 proc. klientów. 

Strategia zakłada, że w 2028 zwrot z kapitału osiągnie ok. 18 proc. - przy wskaźniku kosztów-do-dochodów na poziomie ok. 37 proc. i poziomie kredytów zagrożonych poniżej 4 proc. Przywrócenie wypłaty dywidendy planowane jest od 2027 roku, pod warunkiem sprzyjającego otoczenia regulacyjnego.

Jak podkreśla zarząd banku, w cykl strategiczny 2025-2028 Bank Millennium wchodzi z silną pozycją w bankowości detalicznej - ma ponad 3 miliony aktywnych klientów, rentowny model biznesowy i solidną pozycję kapitałową.

W strategii na lata 2025-2028 bank przewiduje poprawę sytuacji makroekonomicznej w Polsce - prognozuje stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych i spadek stóp procentowych.

„W nowej strategii zawarliśmy naszą prognozę dla polskiej gospodarki. Jest to prognoza zakładająca wzrost inwestycji i związany z nimi wzrost PKB. Bank Millennium pragnie aktywnie wspierać firmy w tych inwestycjach i w ich rozwoju” - wskazuje João Brás Jorge.

„Strategia 2028 - Wartość i Wzrost” Banku Millennium jest dostępna na stronie Prezentacja programu PowerPoint (bankmillennium.pl)

Źródło informacji: PAP MediaRoom

O Autorze

PAP Redaktor

© PowiemPolsce.pl

Miejsca Polaków na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj