Wspólne połączenia polskiego i czeskiego przewoźnika okazało się sukcesem. Podróż pociągami Baltic Express wybrało już 215 tysięcy pasażerów. Od połowy kwietnia podróż do Czech stanie się wygodniejsza, ponieważ w składzie nocnego pociągu będzie wagon sypialny.

Pociągi Baltic Express kursują już od trzech miesięcy. Pierwszy ruszył do Pragi pod koniec ubiegłego roku. PKP Intercity we współpracy z czeskim przewoźnikiem České Dráhy codziennie obsługuje 4 pary połączeń: trzy dzienne i jedno nocne. Pociąg pokonuje trasę Gdynia - Praga w 9 godzin. Z Poznania do stolicy Czech dojeżdża w 5 h 40 minut, a z Wrocławia 3 godziny 51 minut. Połączenie cieszy się dużą popularnością. Pociągami Baltic Express podróżowało już ponad 215 tysięcy pasażerów.
„Połączenie ruszyło zimą, bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę - wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski” - podsumował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.
Wygodniejsza podróż nocą
Od 14 kwietnia w składach Baltic Express pojawi się wagon sypialny PKP Intercity. W ramach pilotażu będzie jeździł do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed 19:00, z Gdyni rusza po 23:00. Do dyspozycji podróżnych będą 24 miejsca sypialne. PKP Intercity oraz České Dráhy będą obserwować zainteresowanie podróżnych tą usługą.
Pociąg Baltic Express to nasz wspólny sukces
„Pociągi Baltic Express w ciągu pierwszych trzech miesięcy pokonały już prawie 640 tysięcy kilometrów, co można porównać do okrążenia globu szesnaście razy” - podkreślił Michał Krapinec, prezes zarządu, dyrektor generalny Czeskich Kolei.
W skład pociągów Baltic Express wchodzą wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. Na trasie Gdynia - Praga, kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław - Praga pociągi są prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław - Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych kursują: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia - Wrocław pociągi kursują w składzie 11 wagonów i są obsługiwane przez nowoczesne polskie lokomotywy EU160. W wakacje pociąg będzie mógł być wydłużany o dodatkowe wagony.
Sprzedaż już ruszyła
Już można kupować bilety na przejazd w przedziałach sypialnych w pociągach Baltic Express - przez Internet na stronie intercity.pl w aplikacji PKP Intercity i w kasach biletowych. Podróżni będą mogli kupić m.in. promocyjne bilety w ofercie międzynarodowej Super Promo International. Za bilet z Gdyni zapłacimy od 59,90 euro, z Poznania od 54,90 euro, a z Wrocławia od 44,90 euro.
Wygoda podróży i jakościowa usługa
Pasażerowie, podróżując pociągiem nocnym wagonem Baltic Express, mogą liczyć na wyjątkowy komfort i specjalnie przygotowany poczęstunek, dostosowany do rodzaju rezerwowanego miejsca:
- przedział single - sok owocowy, woda mineralna, ciasto sękacz, baton, kawa lub herbata.
- przedział double - woda mineralna, ciasto sękacz, kawa lub herbata.
W wagonie sypialnym każdy otrzymuje zestaw zawierający ręcznik, mydełko i chusteczki antybakteryjne. W już zmodernizowanych przedziałach jest umywalka, lustro i szafa, co zapewnia wygodę podczas podróży.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów chcąc zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru.
Źródło informacji: PKP IC