Wiarygodność dostarczanych informacji będzie w przyszłości największą wartością oferowaną przez media, ale obawy przedstawicieli branży budzi możliwość wykorzystania możliwości AI do maksymalizacji zysków, przy jednoczesnym łamaniu zawodowych standardów - uznali szefowie największych mediów w Polsce podczas panelu „Przyszłość mediów” na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

SZANGHAJ, 26 kwietnia 2025 r. /PRNewswire/ -- Firma ChangAn Automobile („ChangAn” lub „spółka”), producent niskoemisyjnych i inteligentnych technologii mobilności, zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie innowacyjnych technologii, udoskonalonych modeli samochodów oraz zrównoważonego rozwoju na targach motoryzacyjnych Auto Shanghai 2025. W tym roku hasłem przewodnim stoiska spółki były słowa „Together for a Smarter World” („Razem ku erze inteligentniejszych technologii”). Firma zaprosiła do Szanghaju przedstawicieli ponad 600 mediów z kraju i zagranicy oraz przeszło 500 partnerów z całego świata, aby przyjrzeć się wspólnej wizji przyszłości.
Pierwszego dnia targów ChangAn zorganizowała kilka dużych konferencji i briefingów prasowych. Spółka zaprezentowała trzy flagowe marki - CHANG-AN, DEEPAL oraz AVATR 06 - podkreślając mocne strony każdego z nich. Oficjalnie ogłoszono cenę i specyfikację modelu Q07, zwracając uwagę na wyróżniające go komfort i bezproblemowość jazdy. Miała też miejsce premiera pełnowymiarowego SUV-a S09 - nowego modelu skierowanej do młodszych użytkowników marki DEEPAL. Szczególne zainteresowanie wzbudził natomiast AVATR 06, wyznaczający nowy standard w dziedzinie luksusowych pojazdów elektrycznych. Jest to inteligentny pojazd, którego nowoczesna konstrukcja i technologie wspomagania stanowią efekt zrozumienia potrzeb kierowcy.
W ramach ekspozycji przedstawiciele mediów mogli uczestniczyć w interaktywnych demonstracjach, np. jazdy w CHANG-AN E07 - modelu wyposażonym w system Intelligent TH Chassis - podczas której sprawdzili funkcję strząsania przez pojazd liści i śniegu w rytm muzyki. Stanowi ona element stworzonej przez ChangAn platformy cyfrowej SDA, rozwijając formułę inteligentnego postrzegania. Uczestnicy mieli również okazję wejść w interakcję z robotami-psami i humanoidalnymi robotami, przekonując się na własną rękę o tych rewolucyjnych i wszechstronnych rozwiązaniach ChangAn w dziedzinie inteligentnej technologii. Producent pochwalił się również inteligentnymi technologiami, w których drzemie niespotykany dotąd potencjał - Intelligent TS Drive, Intelligent TY Cockpit oraz BlueCore 3.0.
W przemówieniu podczas tegorocznej konferencji Zhu Huarong, prezes zarządu ChangAn Automobile, podkreślił, że w 2024 r. światowa sprzedaż spółki wzrosła o 34,2%, kształtując się na poziomie 2,684 mln pojazdów, z czego 735 tys. to pojazdy zasilane nową energią, a 536 tys. to samochody kupione przez klientów zagranicznych. Prelekcję wygłosił także Li Mingcai, Executive Vice President w ChangAn Automobile, zwracając uwagę na najważniejsze kamienie milowe osiągnięte przez spółkę na rynku światowym. Jednym z nich było otwarcie w Tajlandii pierwszej międzynarodowej bazy produkcyjnej pojazdów zasilanych nową energią oraz nawiązanie ośmiu zagranicznych partnerstw. Zdolności nowej bazy produkcyjnej kształtują się na poziomie 580 tys. pojazdów. W 2024 r. ChangAn znalazła się w trójce największych eksporterów aut w Chinach, sprzedając 500 tys. pojazdów na rynki międzynarodowe i przekraczając 11 mld USD przychodu. Marka weszła na rynki kolejnych 20 państw i jest już obecna w 100 krajach na całym świecie, dysponując 1150 kanałami sprzedażowymi.
„W tym roku sfinalizujemy proces tworzenia oddziałów na Bliskim Wschodzie, w Australii i Wielkiej Brytanii, a także zintensyfikujemy działalność na rynkach o wysokim potencjale, m.in. w Europie, Brazylii, Australii i Indonezji, gdzie do 2025 r. powstanie 10 regionalnych podmiotów gospodarczych” - powiedział Li.
ChangAn niezmiennie dąży do osiągnięcia pozycji światowej klasy marki, koncentrując swoje wysiłki na innowacjach technologicznych. W komunikacie dla mediów Wang Xiaofei, Executive Vice President w ChangAn, poinformował, że na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat spółka zainwestowała ponad 40 mld juanów w trzy główne kategorie rozwiązań bazujących na nowej energii. Plany na kolejną dekadę przewidują 200 mld juanów inwestycji w nowe technologie motoryzacyjne, powiększenie kadr działu badawczo-rozwojowego o kolejnych 10 tys. specjalistów oraz prace rozwojowe nad inteligentnymi robotami samochodowymi i latającymi samochodami. W przypadku tych drugich testy w powietrzu mają się zacząć jeszcze w tym roku.
Poza intensywnym rozwojem biznesowym ChangAng w swojej strategii i działalności przywiązuje dużą wagę również do idei zrównoważonego rozwoju. W kwietniu 2025 r. spółka opublikowała swój raport ESG za rok 2024, w którym omówiła prośrodowiskowe działania w obszarze ekosystemów, produktów i usług, a także partnerstwa zawarte z lokalnymi społecznościami. W 2024 r. ChangAn sprzedała 735 tys. pojazdów zasilanych nową energią, przyczyniając się do redukcji emisji C02 o 5,5 mln ton w cyklu życia produktu - tyle samo, co w przypadku posadzenia 10 tys. hektarów lasów - oraz rozwoju nowego niskoemisyjnego ekosystemu w ramach zielonej transformacji.
„Spółka zamierza konsekwentnie realizować założenia strategii Vast Ocean Plan, aby jeszcze więcej użytkowników na świecie mogło cieszyć się inteligentnymi i ekologicznymi produktami ChangAn, które wyróżniają się wysoką jakością i wydajnością” - powiedział Li.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2673184/image_5033332_25136749.jpg
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2673185/2.jpg
Źródło: ChangAn Automobile
Źródło informacji: PR Newswire