Wybierz kontynent

Podczas konferencji dla partnerów zagranicznych, zorganizowanej w Chongqing pod hasłem „Vast Ocean Plan: zjednoczeni w dążeniu do sukcesu”, firma ChangAn nakreśla wizję na rok 2030

Działalność Spółki na rynku międzynarodowym nabiera tempa, a jej celem jest osiągnięcie pozycji światowej marki motoryzacyjnej.

Fot. PAP

CHONGQING, Chiny, 27 kwietnia 2025 r. /PRNewswire/ -- Firma ChangAn Automobile („ChangAn” lub „spółka”), producent niskoemisyjnych i inteligentnych technologii mobilności, zorganizowała niedawno w Chongqing konferencję dla partnerów zagranicznych, której temat przewodni brzmiał „Vast Ocean Plan: zjednoczeni w dążeniu do sukcesu”. Impreza przyciągnęła uwagę ponad 500 przedsiębiorców z ponad 70 krajów, którzy dyskutowali o międzynarodowych osiągnięciach spółki i dzielili się planami na przyszłość. Podczas imprezy ChangAn zaprezentowała swoją „Wizję na rok 2030”, zobowiązując się do zainwestowania ponad 10 miliardów dolarów na całym świecie. Do tego roku zamierza ona sprzedać 5 milionów samochodów. Spółka postawiła sobie również za cel awans do grona 10 największych marek motoryzacyjnych na świecie.

Globalna strategia biznesowa koncernu ChangAn nabiera tempa - do 2030 roku planowana jest sprzedaż 5 milionów pojazdów na całym świecie, w tym 1,2 miliona za granicą

W swoim przemówieniu podczas konferencji dotyczącej roku 2025 Zhu Huarong, prezes ChangAn Automobile, zwrócił uwagę na postępy, jakie spółka poczyniła w ciągu pięciu lat w dziedzinie nowych źródeł napędu, inteligentnych rozwiązań i działalności międzynarodowej. Światowa sprzedaż wzrosła o 34,2% do 2,684 mln pojazdów w 2024 r., z czego 735 tys. stanowiły samochody zasilane nowymi źródłami energii, a 536 tys. sprzedano za granicą. „Od eksportu produktów po globalizację marki - wzmacniamy naszą pozycję na rynku światowym dzięki podwójnej strategii długoterminowej i lokalizacji działalności” - powiedział Zhu. W ciągu najbliższych pięciu lat ChangAn będzie koncentrować się na pięciu kluczowych rynkach zagranicznych i rozszerzać miejscową produkcję, budowanie marki oraz obsługę klienta.

W 2024 r. sprzedaż zagraniczna ChangAn uplasowała się w pierwszej trójce chińskiego eksportu samochodów

Podczas konferencji Li Mingcai, wiceprezes wykonawczy ChangAn Automobile, podkreślił najważniejsze międzynarodowe osiągnięcia firmy. W Tajlandii uruchomiono pierwszą międzynarodową fabrykę pojazdów zasilanymi nowymi źródłami energii, nawiązano współpracę z ośmioma zagranicznymi partnerami produkcyjnymi, osiągając łączną zdolność produkcyjną na poziomie 580 tys. sztuk. W 2024 roku koncern ChangAn znalazł się wśród trzech największych eksporterów samochodów w Chinach, sprzedając ponad 500 tys. pojazdów na rynkach międzynarodowych i osiągając przychody przekraczające 11 miliardów dolarów. Marka rozszerzyła swoją działalność o 20 nowych krajów, wkraczając na ponad 100 rynków światowych, a obecnie obsługuje 1150 kanałów sprzedaży. Serie CHANG-AN, DEEPAL i AVATR zyskały międzynarodowe uznanie, a firma dołączyła do grona „50 najważniejszych chińskich marek światowych” według rankingu BrandZ zaledwie 14 miesięcy po rozpoczęciu realizacji strategii Vast Ocean Plan. „W obliczu fali antyglobalizacji firma ChangAn Automobile potwierdziła potęgę chińskiego przemysłu inteligentnych technologii, odnotowując wzrost eksportu przez dziewięć kolejnych lat” - powiedział Li.

W ramach dwutorowego planu rozwoju na rok 2025 na rynek międzynarodowy trafi 20 nowych modeli samochodów

Jak informuje wiceprezes Wang Xiaofei, innowacje technologiczne pozostają kwintesencją globalnej strategii ChangAn. Spółka zainwestowała ponad 114,8 mld juanów w badania i rozwój oraz stworzyła międzynarodowy zespół liczący 18 tys. pracowników, w tym 5 tys. specjalistów ds. oprogramowania i sztucznej inteligencji. Strategia na rok 2025 obejmuje politykę dwutorowego wykorzystania paliw oraz strategię dotyczącą nowych źródeł energii. Pojazdy zasilane paliwami kopalnymi będą skierowane na rynki Ameryki Środkowej i Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Eurazji, natomiast te wykorzystujące alternatywne źródła energii będą koncentrować się na regionie Azji i Pacyfiku oraz Europie. ChangAn tworzy ujednoliconą międzynarodową strukturę marki, w ramach której funkcjonują takie marki jak CHANG-AN, DEEPAL i AVATR, realizując strategię „1+N” - jedną globalną strategię marketingową i szereg lokalnych kampanii w ciągu roku. W zakresie produktów wprowadzonych na rynek pojawi się 20 nowych modeli o zasięgu ogólnoświatowym (10 modeli zasilanych paliwem i 10 pojazdów elektrycznych), wśród których znajdą się takie modele jak: CS75PLUS, DEEPAL S05, AVATR 07 i CHANG-AN Q07.

Koncern ChangAn utrzymuje silną pozycję i potwierdza zobowiązanie do dalszego rozwoju. W przyszłości spółka rozpocznie budowanie strategii „konkurencyjność plus wysoka jakość”, wykorzystując swoje podstawowe atuty i nowatorskie technologie, które pozwolą jej rozszerzyć działalność na całym świecie i jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2674025/image.jpg

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2674026/photo.jpg

Źródło: ChangAn Automobile

Źródło informacji: PR Newswire

O Autorze

PAP Redaktor

© PowiemPolsce.pl

Miejsca Polaków na świecie

Miejsca Polaków na świecie

Zapisz się do newslettera

Jesteś tutaj